Mijn weblog

it's a beautiful day

Claire
16/09/2007 | 00:25 uur
in de categorie De wereld volgens

Nou. U kunt uw lol op.
Voor degenen die zanikten om Canadese updates; hier komen ze. Beter een week te laat dan nooit, he? In order of appearence.

Dag 2: Smoking outside the hospital doors
Op dag 1 kwam ik in NY aan en kreeg ik meteen een roomie. Maar roomie was ziek en wilde weer naar huis (en dat nadat ze net een uurtje of 30 in het vliegtuig had gezeten om in NY te komen, dan ben je inderdaad niet lekker imho), naar Australia. Maar daarvoor had ze een briefje van de dokter nodig. Anders kreeg ze natuurlijk geen centjes van de verzekering terug. Dus wij dat briefje halen. In het ziekenhuis, want dokters doen niet aan consulten aan hotels. Een NY public hospital is nog best een avontuur. 4 uur wachten, 2 bloedende daklozen, 4 gehandboeide gangsters plus bijbehorende NYPD, 7 verschillende zusters, 1 psychoot en 0 McDreamy's of George Clooneys later hadden we een briefje. De vakantie kon beginnen. Voor mij dan.

Dag 3:on the road again
Dus wij op weg zonder roomie (ik kreeg meteen een andere, dat wel), op naar Boston. We kwamen langs Long Island en door Rhode Island, daar waar de rich & famous hele grote tuinhuisjes hebben. En we hadden lunch in Newport. Ook in Rhode Island. Dat is ook meteen alles wat ik over Newport kan vertellen.

Dag 4: Where everybody knows your name
En toen waren we in Boston. Boston had lekkere koffie, the Cheesecake Facory en vooral Heel Veel Wind. Plus Harvard en gekke trolleykarretjes die altijd vol zijn als je er met z'n 7-en in wil. En Cheers was er ook. Waarvan de bekende buitenkant op een heel andere lokatie is dan de bekende binnenkant. Oh, the wonders of television!
Op de foto ziet u downtown Boston, waar oude gebouwen (in amerikaanse ogen is 100 jaar veel meer dan een eeuw natuurlijk) gebroederlijk naast moderne architectuur staan.

Dag 5: Ze is ook maar een mens op de grens
Van Boston gingen we naar Quebec. Dat is in Canada en dat betekent dat je dus de grens over moet. Voor mensen die van plan zijn dat te doen, volgen hier twee belangrijke tips. Ten eerste; als je rookt en je hebt op schiphol geen voorraad smokies ingeslagen; dit is je laatste kans! Roken in Canada maakt je nog net niet helemaal een totale paria (je zou al die frisse berglucht eens verpesten) dus is tabak alleen op speciaal door de overheid aangewezen plaatsen te koop, zijn normale sigarettenmerken soweso in geen velden of wegen te vinden en daarbij is het godsgruwelijk hemeltergend duur. In amerika dus niet, want daar is iedereen toch al verpest schijnbaar en bovendien was de waarde van de dollar nog nooit zo laag. Wist ik veel.
Afijn. Ten tweede een outfittip. Als je met een bus vol 'jonge' mensen reist, ben je al een beetje verdacht, kennelijk. Dan inspecteren de douanemounties dubbelgoed of je geen illegale zaakjes het cleane Canada binnen wil smokkelen. Dus als je dan een shirt aanhebt met 'Legalize It' erop, is dat misschien niet zo heel handig. Tenzij je het natuurlijk zelf wel heel grappig vindt om 40 man een uurtje te laten wachten tot 2 norse unifromtypes al je vuile was letterlijk en figuurlijk hebben geinspecteerd. En dat dat 'legalize It' niet eens over drugs ging, maar een of ander wazig Star Trek bier, maakt dan ook niet meer uit. Je bent dan toch wel het mikpunt van spot de rest van de week.

Dag 6: Ik zocht snel naar mn woorden en zei toen in m'n beste Frans
In Quebec doen ze net of er nooit Engelsen hebben bestaan. Alleen als ze ergens aan kunnen tonen dat ze de Engelsen verslagen hebben in 17zoveel, hebben ze daar een miljard leuke statues (maar daar zal ook wel een frans woord voor zijn) voor opgericht. Maar buiten het feit dat ze er alleen maar Frans spreken, is Quebec City echt heus wel leuk met kleine straatjes en de St Lawrence rivier en nightlife en alles. Moet je ook es heen gaan, Quebec. En ohja, het uitzicht vanuit het draaiende restaurant is ook de moeite, hoor.

Dag 7: If you're a squirrel run away, I don't know what else I should say
Op naar Montreal. Daar spreken ze ook Frans, al begrijpen sommigen ook wat je zegt als je ze in het Engels aanspreekt. Montreal heet Montreal vanwege Mont Royal..jawel een heel royale berg, verdekt opgesteld als park. In dat park wonen eekhoorns en die zijn niet tam, maar als je met wat eten naar ze wuift, komen ze aangesprongen. Dat mag natuurlijk helemaal niet, met eten wapperen, maar hoe moet ik anders een eekhoorn goed op de foto krijgen? Verder heeft Montreal een heel erg groot ondergronds centrum voor als het in de winter heel koud wordt. Ze zeggen dat je er zou kunnen wonen omdat alles er aanwezig is. Maar toen wij dat met eigen ogen wilden bekijken, was het dicht.

Dag 8: I am a rock, i am a island
Montreal was een sweet but short bezoek, we gingen door naar Toronto. Onderweg stopten we bij het duizend eilanden meer. Ik heb geen 1000 eilanden geteld maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik even niet oplette. Ik zag wel een mini-vuurtorentje.

Dag 9: don't go chasing waterfalls
Toronto lijkt stiekem een beetje op NY. En daar was ik net geweest, dus konden we een tripje naar buiten de stad maken. Howie de buschauffeur, opperheld der Contiki's, had een vrije dag en wilde ons best wel naar Niagara brengen om daar de watervallen te bekijken. Want als je toch in de buurt bent...Buiten de watervallen is er verder niet zo heel veel te zien in Niagara en we wisten ook niet of we nou nat werden van de waternevel of de regen. En dus keerden we na het maken van de obligate fotoreportage en de aanschaf van wat souvenirs als echte toeristen terug naar Toronto en hadden we ook nog tijd om de CN Tower te beklimmen (met de lift natuurlijk, ik ben niet topfit. Of gek.) Zag ik toch nog heel Toronto. In de zon!

Dag 10: cause i'm leaving on a jetplane
Vanwege heavy nightlife in Toronto (dat wel anders is dan dat van NY kan ik u melden), kreeg ik vrij weinig mee van de vlucht naar Vancouver. Gelukkig werd ik ergens boven boven Calgary wakker, zodat ik nog net wat fijne plaatjes kon maken van de Rocky Mountains.

Dag 11: als je van beren leren kan
We bleven niet in Vancouver, we gingen naar Whistler. Sommige mensen vinden Whistler a partytown. Ik niet. Tenzij je van swingers houdt. Dan is het vast heel feestelijk allemaal. Maar goed. Whistler heeft natuurlijk wel hele mooie natuur, ondanks dat het nog net niet in de Rockies ligt, zijn er hoge bergen met sneeuw erop bijvoorbeeld. Daar kan je dan met een gondela (ik bedoel eigenlijk een kabelbaan) heen. Maar dat ziet u waarschijnlijk wel in 2

Reacties op it's a beautiful day

claverklaring 16/09/2007 | 00:34 uur
Beautiful day - U2

odette 16/09/2007 | 00:55 uur
D�t is nou nog eens een reisverslag. Hoezee! Ik wilde naar bed, maar dat is dus even niet gelukt. Ja nu dus. Ik wil ook op reis. (en uit een vliegtuigraampje durven kijken)

Pluk 16/09/2007 | 01:22 uur
Beren zijn mooi.

Melle 16/09/2007 | 09:26 uur
Dat ziet eruit als een hele mooie reis!

T 16/09/2007 | 10:02 uur
Coool!

Mike 16/09/2007 | 10:46 uur
Echt een fijn stukje lezen en overdeschoudermeereizen!

leonie 17/09/2007 | 13:10 uur
had je toch graag in bikini gezien

joris 17/09/2007 | 21:28 uur
jahaa, canada is mooi en ik ben niet jaloers.......(wel)
als ik later groot ben ga ik ook, en ik was er al 2 keer, maar niet voor een rond reis zoals jij nu hebt beleefd.
we zijn wel in banff en lake louise geweest